Anitha Östlund. Pappersskärvor

Jag älskar att läsa noveller och novellsamlingar. Men det är lite svårt att recensera novellsamlingar – det är svårt att återberätta innehållet.

Jag läste klart Anitha Östlunds  novell- och diktsamling Pappersskärvor. Noveller och dikter om kärlek och separationer, om barn och vuxna, om glädje och sorg.  Små men tankfulla verk.  Jag vill läsa boken flera gånger, en novell eller dikt i taget,  för att förstå dem djupare. Så jag ska beskriva mitt första intryck från boken.  Namnet Pappersskärvor passar väldigt bra för boken. Det känns som att man läser Anithas anteckningar och snabba utkast till större verk. Varje novell kan utvecklas till en roman och varje dikt kan utvecklas till ett poem. Jag fick intrycket att Anitha har stor potential som författare och önskar henne lycka till med skrivandet. Jag ska läsa Pappersskärvor mer detaljerat och vänta på Anithas större verk.

Boken finns att köpa här.

Anithas hemsida här.

2 thoughts on “Anitha Östlund. Pappersskärvor

Leave a Reply

