Desirée Fredlund. My

My är en vuxen kvinna som kommer hem till Småland för att leva ett vanligt svenskt liv. Men trots hennes goda avsikt hamnar hon i häftiga äventyr hela tiden. Och Mys kärleksförhållande med en snygg poliskille Martin bidrar till ännu mer spänning.

Jag ska låta nu som en gammal sovjetisk tant (det är inte så konstigt), men för min smak blev det för mycket sex i boken.

Jag blev skeptisk till boktiteln “My” – mina första associationer var Lilla My  och My Little Pony, det var svårt att förstå om den är för barn eller för vuxna.

Men när jag läste boken fattade jag att den var skriven för vuxna barn, och själva My är en vuxen variant av Pippi Långstrump och Karlsson på Taket.  Bortsett från mitt gnäll är det en spännande bok som kan rekommenderas som semesterläsning eller som present för väninnor.

Boken är utgiven 2011 och innehåller 205 sidor.

Desirée Fredlund är medlem i föreningen Egenutgivarna.

Boken finns att köpa här och här.

Leave a Reply

